Veelgestelde Vragen

Vragen?

Zijn alle prijzen inclusief BTW ?
Alle prijzen vermeld op onze site zijn inclusief BTW.

Kan ik ook telefonisch bestellen ?
Het heeft onze voorkeur dat u via internet bestelt om de kans op het foutief noteren van gegevens te voorkomen. Eventueel kunt u ook telefonisch bestellen. Geeft u dit dan door aan een van onze medewerkers. 

Krijg ik een orderbevestiging als ik via de website bestel? 
Ja, als u bij het invoeren van uw persoonlijke gegevens uw e-mailadres opgeeft, sturen wij u automatisch een orderbevestiging per email. U kunt ook de bestelbevestiging uitprinten, die u na het versturen van uw bestelling op uw scherm ziet. 

Ik heb in mijn mailbox geen orderbevestiging van Zuiver Hulpmiddelen ontvangen.
Indien u geen orderbevestiging per email krijgt, dan is uw bestelling waarschijnlijk wel gelukt, maar is de email bevestiging blijven hangen in een spamfilter. Het kan ook zijn dat u per abuis een verkeerd emailadres heeft ingevuld. Wij verzoeken u dan om het nogmaals te proberen of om voor de zekerheid even contact met ons op te nemen via ons mailadres: info@zuiverzorg.com of via ons telefoonnummer. 

Wat zijn de verzendkosten bij Zuiverhulpmiddelen? 
Voor elke bestelling wordt een bijdrage in de verzendkosten van € 5,95 in rekening gebracht. Voor bestellingen vanaf € 40,- neemt Zuiver Hulpmiddelen de verzendkosten voor haar rekening(Alleen verzendingen binnen Nederland).

Kan ik een bestelling annuleren/wijzigen?
Ja, u kunt een bestelling annuleren tot 24 uur na de bestelling. Mocht u hierover vragen hebben dan kunt u bellen.

LEVEREN
 
Hoe snel wordt mijn bestelling bezorgd?
Over het algemeen zijn de artikelen op voorraad en worden deze in Nederland binnen enkele werkdagen geleverd tenzij anders aangegeven. Indien het artikel niet voorradig is, dan wordt het doorbesteld bij onze leveranciers. De levering duurt dan enkele werkdagen langer. Indien u betaalt middels vooruitbetaling, dan wordt het artikel pas verzonden nadat uw betaling door zuiverhulpmiddelen.nl is ontvangen.

Houdt u er rekening mee dat in de vakantieperiode of tijdens de feestdagen de levering enkele dagen kunnen uitlopen.

Zendingen naar België nemen doorgaans vier tot vijf werkdagen in beslag.

Kan ik zelf bepalen wanneer mijn bestelling geleverd wordt?
Zuiverhulpmiddelen.nl verstuurt haar artikelen via PostNL post. Hierdoor weten wij niet van te voren wanneer het pakketje wordt bezorgd. 

Kan ik mijn bestelling zelf afhalen?
Ja, op afspraak.

Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben? 
Bent u niet thuis op het tijdstip van bezorging, dan bieden wij uw bestelling aan bij uw buren. De bezorger laat bij u een berichtje achter bij welke buren uw bestelling is afgeleverd. Zijn uw buren ook niet aanwezig, dan laat de bezorger een bericht achter waarop staat wanneer de tweede bezorging plaatsvindt of waar u het product kunt komen ophalen.

Hoe kan ik een artikel retourneren/omruilen?
U kunt het artikel binnen 14 dagen, gerekend vanaf de dag na ontvangst van het artikel, onbeschadigd en indien mogelijk in de orginele verpakking retourneren naar Zuiverhulpmiddelen.nl. U ontvangt dan het volledige aankoopbedrag inclusief de eventuele verzendkosten van de heenzending, binnen 14 dagen doch uiterlijk binnen 30 dagen, retour. De kosten voor het retourneren van het artikel zijn voor uw eigen rekening. Stuur altijd een e-mail naar info@zuiverzorg.com met uw rekeningnummer en uw gegevens voor een correcte afhandeling. 

Hoeveel bedragen de verzendkosten bij een bestelling? 
De verzendkosten worden slechts éénmalig (per bestelling) in rekening gebracht. Ook als uw bestelling niet in één keer wordt bezorgd. De verzendkosten in Nederland bedragen € 5,95.en voor België € 10 ,-

Worden de artikelen ook naar België verzonden ?
Ja, de artikelen worden ook naar België verstuurd. Houd u er wel rekening mee dat er een langere levertijd is voor artikelen die naar België verstuurd moeten worden.

Mijn bestelling wordt in delen geleverd. Betaal ik dan meer verzendkosten?
Nee. Als u de artikelen in één keer besteld heeft, hoeft u ook maar éénmaal verzendkosten te betalen. 

Kan ik bestelde artikelen ook op een ander adres laten leveren?
Ja, het is mogelijk om artikelen op een ander adres in Nederland of België te laten leveren. U dient dit wel aan te geven tijdens uw aankoop.

Levert Zuiverhulpmiddelen.nl ook in andere landen als Nederland en België?
Ja, op verzoek levert Zuiverhulpmiddelen.nl ook in het buitenland. Daarbij worden wel extra (verzend) kosten in rekening gebracht. Per artikel wordt ook bekeken of verzending voor Zuiverhulpmiddelen.nl haalbaar is.

Ik heb diverse bestellingen na elkaar gedaan. Moet ik dan ook meerdere malen verzendkosten betalen?
Ja, de bijdrage in de verzendkosten is een eenmalige bijdrage per bestelling, ongeacht het aantal bestelde artikelen. U kunt dus het beste zoveel mogelijk in één keer bestellen. 

Ik wil mijn zending binnen 14 dagen retour sturen. Moet ik ook retour- verzendkosten betalen.
Ja, als u de zending retour stuurt, dan dient u deze zending voldoende te frankeren. Wij zijn genoodzaakt om de kosten van onvoldoende gefrankeerde retourzendingen af te trekken van het retour te storten bedrag. Stuur altijd een e-mail naar info@zuiverzorg.com met uw rekeningnummer en uw gegevens voor een correcte afhandeling. 

Ik wil één/meerdere artikel(en) retourneren, maar behoud ook een deel van de zending. Moet ik voor het retourneren verzendkosten betalen? 
Ja, u dient de retourzending te frankeren, ook wanneer u een deel van de bestelling behoudt. Zuiverhulpmiddelen.nl neemt geen ongefrankeerde zendingen in ontvangst. Stuur altijd een e-mail naar info@zuiverzorg.com met uw rekeningnummer en uw gegevens voor een correcte afhandeling. 
 
BETALEN
 
Op welke manieren kan ik betalen?
U kunt betalen door middel van Ideal en op bankrekening (vooraf betalen). Houd er wel rekening mee dat een betaling (ook een internetbetaling) enige tijd onderweg is.

Indien ik een artikel retourneer, wanneer krijg ik dan mijn geld terug ?
Na ontvangst van het (onbeschadigde) en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking geretourneerde artikel door Zuiverhulpmiddelen.nl, wordt uw geld binnen 14 dagen doch uiterlijk binnen 30 dagen naar u overgemaakt. U ontvangt dan het volledige aankoopbedrag inclusief de eventuele verzendkosten van de heenzending retour. Stuur altijd een e-mail naar info@zuiverzorg.com met uw rekeningnummer en uw gegevens voor een correcte afhandeling. 

Mijn naam/adres is veranderd. Moet ik dit doorgeven?
Ja. Wij hebben de juiste gegevens nodig om uw bestelling op het goede adres te laten afleveren, maar ook om u correspondentie te kunnen toesturen. Indien u verhuisd bent en dit niet aan Zuiverhulpmiddelen.nl heeft doorgegeven, dan geldt een aflevering aan het laatste aan Zuiverhulpmiddelen.nl kenbaar gemaakte huisadres als een geldige levering. 

Is het noodzakelijk me te registreren bij www.zuiverhulpmiddelen.nl ?
Nee, dit is niet noodzakelijk. U kunt ook een eenmalige aankoop doen zonder een account aan te maken.

Ik heb een nieuw e-mailadres. Hoe geef ik dat op?
Dit kunt u doen door een email te sturen naar info@zuiverzorg.com
 
GARANTIE EN SERVICE
 
Welke garantie geeft Zuiverhulpmiddelen.nl op haar producten en hoe verloopt het garantieproces?
Zuiverhulpmiddelen.nl hanteert te allen tijde de garantievoorwaarden van de fabrikant, distributeur of leverancier van het product of dienst. De garantie geldt niet in het geval er sprake is van slijtage en deze als normaal kan worden beschouwd en verder in de volgende gevallen: ondeskundig gebruik, opzet of grove onachtzaamheid, waterschade, bevriezing en verontreiniging. De toepasselijkheid van de garantie is ter beoordeling van Zuiverhulpmiddelen.nl. Deze door Zuiverhulpmiddelen.nl aangeboden garantieregeling, doet niets af aan de rechten van de klant die het kan doen gelden op grond van de wet en de overeenkomst op afstand.
In eerste instantie zal Zuiverhulpmiddelen.nl het product dat onder garantie is teruggestuurd, zelf proberen te herstellen of te laten repareren door haar leveranciers. Een defect product dat binnen de zichttermijn is teruggestuurd, zal direct worden vervangen door een nieuw product.

Producten die door Zuiverhulpmiddelen.nl naar de leveranciers worden gestuurd ter garantieafhandeling, worden door de leverancier beoordeeld. De leverancier beslist of de retour gestuurde producten onder haar garantievoorwaarden vallen, en stelt Zuiverhulpmiddelen.nl hiervan in kennis. Zuiverhulpmiddelen.nl stelt vervolgens de klant in kennis.

Defecte producten die in aanmerking komen voor garantie kunnen kosteloos naar Zuiverhulpmiddelen.nl retour gestuurd worden. Zuiverhulpmiddelen.nl draagt er zorg voor dat de producten zo spoedig mogelijk na reparatie of vervanging weer retour worden gestuurd naar de klant.
 
Wat is mijn garantiebewijs?
U ontvangt een aankoopnota via de email. Dit is in combinatie met uw bankafschrijving of remboursbewijs ook het garantiebewijs. Bewaar deze documenten daarom goed.

Waar moet ik zijn als ik een probleem heb met een artikel of als ik een klacht heb ?
Indien u niet tevreden bent over onze producten of diensten, aarzel dan niet en stuur een email naar info@zuiverzorg.com . U kunt ook  telefonisch contact met ons op te nemen door te bellen naar 033-47620700.
Wij proberen altijd om, in overleg met u, uw klacht snel en goed op te lossen.
 
VERGOEDINGEN
 
Kan ik in aanmerking komen voor een vergoeding voor de aanschaf van een hulpmiddel? 
Ja, die mogelijkheid bestaat (restitutieregeling), afhankelijk van uw zorgverzekeraar en uw type verzekering. Ook kunt u in aanmerking komen voor belastingaftrek. Informeert u wel eerst bij de betreffende instantie over de mogelijkheden.
 
RETOUR ZENDINGEN
 
Waar moet ik mijn pakket naartoe zenden als ik het wil retourneren?
U kunt uw pakket sturen naar onderstaand adres. Stuur altijd een e-mail naar info@zuiverzorg.com met uw rekeningnummer, uw gegevens en een opgave van redenen voor een correcte afhandeling. 
Retour Zuiver Zorg
Gildenstraat 1-A
3861 RG Nijkerk
Nederland
 
PRIVACY
 
Waar gebruikt Zuiverhulpmiddelen.nl mijn persoonlijke gegevens voor?
Uw persoonsgegevens worden opgenomen in het Zuiverhulpmiddelen.nl klantenbestand. Wij gebruiken uw persoonlijke gegevens voor de beoordeling, het aangaan en de uitvoering van de leveringsovereenkomst en voor het beheren van de daaruit voortvloeiende klantrelatie, waaronder inbegrepen het gericht uitvoeren van marketingactiviteiten door Zuiverhulpmiddelen.nl.
Tevens gebruiken wij uw (bestel)gegevens om onze site en ons aanbod zo goed mogelijk op uw behoeften af te stemmen. 

Wij respecteren uw privacy en zullen u alleen elektronische post toesturen indien u zelf heeft aangegeven hier interesse in te hebben. Uw emailadres zal door ons niet verstrekt worden aan derden, tenzij noodzakelijk om uw bestelling te kunnen leveren.

De algemene leveringsvoorwaarden gaan eveneens uitgebreid in op uw privacybescherming.

Waarvoor gebruikt Zuiverhulpmiddelen.nl mijn emailadres?
Wij gebruiken uw emailadres voor het versturen van de orderbevestiging, en informeren u over uw bestelling met betrekking tot voorraad, moment van levering etc. 
Tot slot gebruiken wij uw emailadres voor het versturen van onze nieuwsbrief. Indien u geen prijs stelt op onze nieuwsbrief kunt u zich onder aan de nieuwsbrief eenvoudig afmelden.
 
ALGEMEEN
Ik heb een vraag gesteld via het contactformulier, maar ik heb geen antwoord gekregen.
Wij streven ernaar om iedereen dezelfde werkdag nog via email te beantwoorden. Het komt echter regelmatig voor dat emailadressen in het contactformulier niet goed staan vermeld. Wij kunnen dan helaas geen reactie terug geven.
Heb je vragen?

Heb je vragen?

Neem conact met ons op 033 76 20 700